tiistai 3. huhtikuuta 2012

Sielunkumppani kotona



Tässä minä nyt olen - Santtu. Olemme tutustuneet toisiimme ja kotiuneet (molemmat) uuteen talliin kuukauden ajan. Kaikki on mennyt enemmän kuin hyvin. Olen myös huomannut kaipaavani maneesia ja opettajaa, joka karjuu kentän keskellä ohjeita...Jäinen ulkokenttä ei anna tilaa kuin ravailulle eikä silloinkaan tiukoille volteille ole asiaa.

Hurmaava Santtu on 9-vuotias suomenhevosruuna, jolla on monta pikku vaivaa. Suurin huoli niistä on kesäihottuma, johon olen perehtynyt nyt todella syvällisesti. Tänään saimme Luontoäidin hevosyrttejä, joilla valmistaudumme sisäisesti tulevan kesän koitokseen. Yrttiseoksessa oli mm. tilliä, persiljaa, puolukkaa ja kamomillaa. Muu ruoka on rajoitettu hyvään kuivaheinään (pienpaali).

Etujaloissa hänellä on irtopalat, jotka eivät ole vaivanneet. Vasen etunen on myös suppuvarpainen. Näistä tietoisista totuuksista huolimatta olen erittäin onnellinen hevosenomistaja.

Ja mitä ensi kesään tulee - näen Santun hulmuava harjaisena, kiiltäväturkkisena ja tyytyväisenä kirmailemassa laitumella.... Ihottumaloimi päällä :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti